Nog even geduld, maar dit is de nieuwe Ford Focus!

Daar is-ie dan, de nieuwe Ford Focus. De populaire middenklasser beleeft zijn debuut deze maand in Detroit als

Daar is-ie dan, de nieuwe Ford Focus. De populaire middenklasser beleeft zijn debuut deze maand in Detroit als hatchback en sedan en gaat volgend jaar als 'wereldauto' trakteren op nog meer rijplezier, bedieningsgemak en een offensief efficiënte motoren.

Voor de nieuwe Focus is Ford opnieuw te werk gegaan volgens het kinetic Design principe; vlotte lijnen, snelheid en dynamiek, daar moet dit nieuwste Ford-product mee gaan scoren. Niet zo vreemd dat we hier en daar trekjes van de Fiesta in het ontwerp zien, al geven de uitlopende achterlichten en de neus weer een heel eigen gezicht, met een onderbroken ondergrille in de bumper en een chromen spijl in de grille.

Onder de motorkap gaat Ford voor de 1.6 liter Ecoboost motor, leverbaar in diverse varianten. Dat geldt ook voor de 1.6 en 2.0 TDCi diesels, waarvan ongetwijfeld nog een ECOnetic versie gepland staat. Wederom is de Powershift-transmissie met dubbele koppeling ook van de partij. In de toekomst heeft Ford ook nog een elektrische aandrijflijn in petto.

Binnenin maakt Ford er een belevenis van. Na de Fiesta weet het merk ook de Focus een designstukje te boetseren. Tussen al deze lijnen, roosters en paneeltjes huist een vers klokkencluster en een nieuw MyFord bedieningssysteem. Verder kan de nieuwkomer uitpakken met parkeerhulp, een achteruitrijcamera en gadgets als een startknop en keyless go.

De marktintroductie van de nieuwe Ford Focus vindt plaats begin 2011. Eerst is het de beurt aan C-MAX en Grand C-MAX, die na de zomer van dit jaar gereed staan.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.