Peugeot ziet de SR1 als droomauto, een GT roadster vol rijplezier en met een indrukwekkende uitstraling. Beiden kloppen als een bus. Niet alleen door zijn brede, lage en lichte bouw – zijn carrosserie is van koolstofvezel, ook beschikt de SR1 - die een slag groter is dan de RCZ - over vierwielaandrijving en vierwielbesturing. Daarnaast heeft Peugeot een hybride-aandrijflijn met 313 pk gemonteerd. Onder de kap ligt namelijk een 1.6 THP benzinemotor die 218 pk levert en samenwerkt met een elektromotor (95pk), goed voor een top van 250 en een honderdsprint binnen vijf tellen. Deze aandrijflijn wordt in 2011 met andere specificaties overigens leverbaar op de 3008! Voor de 1500 kg wegende SR1 geeft Peugeot een verbruik van 4.9l/100km en 119g/km CO2 op.
2+1
De cockpit is van het type 2+1, wat betekent dat je naast je bijrijder nog een passagier mee kunt nemen. De derde stoel is in het midden achter de beide voorstoelen geplaatst. Diegene moet door de lage daklijn wel vergevingsgezind zijn, denken wij. Zoals het een rijdersauto betaamt zijn het minimalistische dashboard en de bedieningsorganen naar de bestuurder gericht. Het interieur is verder aangekleed met een mix van gepatineerd leer, diverse houtsoorten en hightech delen van nikkel of gesatineerd chroom. De Fransen hebben ook een speciale uitsparing voor een bijpassend horloge geplaatst. Weet je in ieder geval hoe laat het is.