Door de komst van de Polo BlueMotion wordt de smart cdi van de eenzame troon gestoten. Volkswagen is er in geslaagd een vijfzitsauto te construeren die dankij een efficiente 1.2 TDI dieselmotor en tal van aerodynamische en technische aanpassingen 1 op 30 moet kunnen halen. Dat komt overeen met een schamele 87g/km CO2. De Polo is daartoe onder meer voorzien van een start-stop systeem, aangepaste versnellingsbakverhoudingen en een intelligente dynamo. Samen met de tweepersoons smart zijn het de enige dieselmodellen die met 14% bijtelling te rijden is, BPM-vrij zijn en ook niet met wegenbelasting worden belast. Weet overigens dat Volkswagen rond het nieuwe millenium al een 3L Lupo in de verkoop had. Deze bleek echter zijn tijd voorruit; de prijs was aanzienlijk en de animo bleef door minder milieubesef. De overheid voerde destijds ook nog geen intensief ‘groen rijden’-beleid...
De Polo BlueMotion wordt in Nederland leverbaar in de uitvoeringen Trendline en Comfortline. De Trendline-uitvoering met onder meer standaard mistlampen, cruise control, middenarmsteun vóór, lichtmetalen velgen, centrale deurvergrendeling en boordcomputer is leverbaar vanaf 16.290 euro. Als Comfortline komt daar Climatic airconditioning, een gedeeld neerklapbare achterbank, hoogteverstelling van de bijrijders voorstoel, elektrische bediening van de buitenspiegels en een afstandsbediening voor de centrale vergrendeling bij. Deze uitvoering kost 1000 euro meer.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review