In 2010 staan facelifts van de grote jongens gepland. In navolging van de S-Klasse kan ook zijn afgeleide CL op een opfriskuur rekenen. Tegelijkertijd krijgt deze dan een nieuwe, heldere naam; S-Klasse Coupé. Ook de R-Klasse - die in ons land een zeldzaamheid is gebleven - wordt toepasselijk bijgepunt.
Motorisch omarmt Das Haus de turbotechniek. De Duitsers lanceren in ieder geval een nieuwe een dubbel geblazen 5.5 V8 met CGI-directe inspuiting. Deze zal meer kracht op de been brengen en minder verbruiken dan we van de huidige '500' en 6.2 V8 gewend zijn. Ook wordt er gesproken over een 4.6 litervariant, met en zonder turbo. De 5.5-versie wordt in een zeer krachtige variant (550+ pk) ook gelepeld in AMG-modellen. De jaren voor de atmosferische 63 AMG V8 lijken dus geteld... De eerste V8-en worden in de S-Klasse Coupé geintroduceerd, maar ook de S-Klasse sedan, CLS en later de subtiel vernieuwde C-Klasse (voorjaar 2011) kunnen van de nieuwe krachtbronnen profiteren.
Viercilinder-nieuws is er ook. Het vlaggenschip S-Klasse krijgt er naar wens een in het vooronder, in de vorm van de S 300 CDI BlueEfficiency. Het is de 2.1 liter biturbodiesel die nu al in de C en E-Klasse zijn diensten bewijst. Voor de toplimousine wordt het vermogen opgehoogd naar 224 pk, maar belooft Mercedes-Benz een zeer laag verbruik. Het merk grijpt dan ook zijn kans de 350 CDI zescilinder te opwaarderen naar 252 pk en minimaal 600 Nm. Verschil moet er immers zijn, nietwaar? Ondertussen werken de techneuten ook aan start-stoptechniek voor motoren gekoppeld aan automatische transmissies.
Volgend jaar is het tijd voor een nieuwe CLC. Mercedes-Benz bouwt een coupe-versie van de bestaande C-Klasse, waarbij de auto tot de B-stijl identiek is aan de sedan. Ook is de SL(K)-Klasse tegen die tijd in nieuwe gedaante onthuld, waarvan momenteel testexemplaren hun ronde doen. Dat geldt overigens ook voor de M-Klasse! Een jaar later is het tijd voor de nieuwe B-Klasse, die een stuk meer als rijdersauto moet gaan dienen. Ook de A-Klasse krijgt opvolging, in meerdere varianten zelfs. Mercedes-Benz duikt echter eerst in het avontuur van een Estate-achtige op basis van de CLS, waarvan al eerder een studiemodel conceptFASCINATION is gepresenteerd.