Cadillac CTS Coupé helemaal af

Het is zover. De langverwachte Cadillac CTS Coupé ziet in het voorjaar van 2010 het levenslicht in eigen land. Na

Het is zover. De langverwachte Cadillac CTS Coupé ziet in het voorjaar van 2010 het levenslicht in eigen land. Na beelden van het studiemodel brengen de Amerikanen nu de productieversie in vol ornaat in de publiciteit. En ja, hij komt ook als bloedsnelle CTS-V!

De CTS-familie breidt zich gestaag uit; de CTS sedan en Sport Wagon krijgen er een sportief broertje bij, de CTS Coupé. Deze nieuwste variant heeft zich al ruim anderhalf jaar geleden eden voorgesteld als studiemodel, en de zojuist vrijgegeven beelden van het productieversie brengen nog maar weinig verrassingen aan het licht.

Onderhuids deelt de CTS Coupe zijn basis met de sedan, en op het gedeelde instrumentenpaneel, koplampen, spatborden en grille na gaat de tweedeurs zijn eigen weg. De wielbasis is weliswaar identiek, wel maakt de 5 centimeter kortere en lagere koets 'm vanzelfsprekend sportiever. Dat geldt al helemaal voor de toevoeging van de centraal geplaatste uitlaat in de achterbumper. Subtieler van aard zijn de geïntegreerde handgrepen in de deuren, deze zijn namelijk aanraakgevoelig en dat draagt weer bij aan een 'clean' uiterlijk.

Het interieur biedt plaats aan een 2+2 cockpit, waar bij twee zitplaatsen achter beschikbaar zijn 'just in case'. Uiteraard voorziet Cadillac in alle gewenste luxe, van MP3 en iPod interface, een 40GB Jukebox harddisk, navigatie, Bose Audio tot aan een achteruitrijcamera en Bluetooth. Uiteraard behoort ook keyless go en starten-op-afstand tot de mogelijkheden...

Onder de motorkap is in eerste instantie een ruim 300 pk sterke direct ingespoten 3.6 V6 beschikbaar, later in 2010 volgt de CTS-V uitvoering met de machtige geblazen 6.2 liter V8, die goed is voor 564 pk. De zescilinder is berekend op een sportieve rijder want de Amerikanen koppelen 'm standaard aan een zesbak. Automaatrijden kan natuurlijk ook, maar alleen tegen meerprijs.

Cadillac biedt echter nog meer opties: waaronder vierwielaandrijving, een Performance Package met 18 inch wielen en het Summer Tire Performance Package, dat op 19 inch wielen trakteert en nog meer op presteren is gericht. ESP is in alle gevallen standaard.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.