Waarom Ford dit offensief start is duidelijk: LPG is een minder milieubelastende (rest)brandstof, waarop auto’s gemiddeld 10% minder CO2-uitstoten en andere emissies sterk worden verlaagd. Daarnaast betaal je voor een liter LPG veel minder en is het rijden LPG – ondanks een hogere motorrijtuigenbelasting – ook aantrekkelijk voor de portemonnee.
Zowel de Ford Fiesta 1.4, Focus & C-MAX 2.0 zijn per direct beschikbaar met een af-fabriek LPG-installatie. De LPG tanks zijn respectievelijk 42, 53 en 61 liter groot (Mondeo Wagon: 50l) en worden gemonteerd in de uitsparing voor het reservewiel, waardoor de originele benzinetank volledig behouden blijft. Ook de Mondeo is met een LPG-installatie te verkrijgen. De LPG-uitvoering van deze middenklasser is gebaseerd op de 2.0 Flexifuel uitvoering, die op reguliere benzine en bio-ethanol kan rijden. Zodoende heeft de Mondeo-rijder aan de pomp keuze uit drie brandstoffen.
De Fiesta 1.4 16V met LPG installatie staat voor 17.800 euro in de boeken, wat neerkomt op een meerprijs van 1800 euro. Voor de bivalente Focus is de meerprijs veel kleiner en dient minstens 25.675 euro worden neergeteld. De C-MAX op LPG krijgt een prijskaart van 28.050 euro en de Mondeo FlexiFuel LPG krijgt een 29.725 euro-sticker op de ruit. Op de C-MAX na hebben de LPG-modellen het energielabel A.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review