Nog even 20% bijtelling voor BMW 1-serie

Meer bijtelling betalen voor een auto die schoner wordt? Dat kan, vreemd genoeg. BMW heeft de 1-serie namelijk

Meer bijtelling betalen voor een auto die schoner wordt? Dat kan, vreemd genoeg. BMW heeft de 1-serie namelijk klaargestoomd voor de strengere Euro5 emissienorm. Dit brengt wel een fractionele CO2-stijging met zich mee, dat ongunstig uitpakt voor de fiscale bijtelling. BMW Nederland is voorbereid op deze situatie en heeft nog extra 1-series besteld die wel voor 20% in aanmerking komen.

Het klonk allemaal zo mooi. BMW 116i of 118i in ons land rijden met 20% bijtelling. Met dank aan de EfficientDynamics-maatregelen waren deze uitvoeringen zuinig genoeg om gunstig ingschaald te worden. Nu deze motorisaties voor de Euro5 emissienorm zijn gehomologeerd - dat is overigens nog niet verplicht-, vallen ze buiten de boot.

De CO2-uitstoot van deze 1-series voor modeljaar 2010 komen door specifieke aanpassingen voor de Euro5-testcyclus op 143 g/km en dat is net boven de grens van 140 g/km die de Nederlandse fiscus hanteert voor 20% bijtelling. Daarom heeft BMW nog speciaal voorraad ingekocht van modeljaar 2009, die wel met 20% bijtelling te rijden is.

Deze drie- en vijfdeurs BMW’s 116i en 118i worden gratis geleverd met het Business Line pakket dat bestaat uit onder meer lichtmetalen 16-inchwielen en automatische airco. De BMW 1 Serie Business Line is leverbaar vanaf 26.200 euro.

Volgend jaar komt BMW het ultieme staaltje 20% bijtelling-rijden op de proppen. Dan arriveert de 320d EfficientDynamics Edition met 163 pk, die door extra brandstofbesparende aanpassingen slechts 4.14l/100km verbruikt en daarmee de zuinigste BMW ooit is. De bijbehorende CO2-uitstoot van 109g/km is laag genoeg om de zakelijke rijder fiscaal tegemoet te komen.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.