De Hybrid Tourer staat voor een toegankelijke reiswagen in het D-segment, met ruimte voor vier personen met een minimale belasting voor het milieu. De Japanners kiezen hierbij voor comfortabele zitplaatsen met geperforeerd lederen bekleding en zogenaamde Gullwing vleugeldeuren voor een ruime instap.
Onder de motorkap van de 4.63 meter lange Soeb huist traditiegetrouw een boxermotor, met een inhoud van tweeliter en vier cilinders. Dankzij een turbo en directe inspuiting is de krachtbron efficiėnt en bovendien heel krachtig van aard. Het blok is gekoppeld aan een Lineartronic CVT-transmissie, die tevens overweg kan met de hybridemodule. Subaru maakt gebruik van een elektromotor voor de voor- en achteras, en houdt de Hybrid Tourer Concept altijd vierwielaangedreven.
De achterste elektromotor kan zelfstandig aan de slag maar assisteert de benzinemotor in situaties waarin meer vermogen wordt gevraagd. De elektromotor op de vooras dient als generator voor de accu's, maar is bij heuvelige omstandigheden niet te beroerd om ook te assisteren. Dit exemplaar dient ook als start-stop systeem voor de motor en kan tevens de vrijgekomen remenergie opslaan in het accupakket voor hergebruik.
Tegelijkertijd is de Hybrid Tourer Concept ook vertegenwoordiger van nieuwe (veiligheids)features, zoals EyeSight, dat met behulp van camera's dient als Pre Collision System en zo de bestuurder voor dreigend gevaar kan waarschuwen, zoals obstakels op de weg of overig verkeer in de dode hoek.