Voorheen was de CX-7 slechts in twee uitvoeringen leverbaar. De prijslijst van de nieuwe variant is uitgebreider: Mazda heeft de CX-7 als TS+, Business en GT-L in het gamma opgenomen. Het motorpalet bestaat uit de 2.2 CiTD met nu 173 pk. Deze motor heeft een gemiddeld verbruik van 7,5 liter / 100km, een CO2 uitstoot van 199 g/km, en dat is 'goed' voor een E-label. Verkijk je daar niet op, want de CX-7 heeft als eerste Japanner en een van de weinige SUV's een SCR-katalysator die de uitstoot van schadelijke stoffen zoals NOx sterk reduceert. Moet er sowieso een benzinedrinkend exemplaar komen, dan ben je aangewezen op de 2.3 DISI Turbo met 260 pk. Deze is er alleen als luxueuze GT-L.
Voor 42.595 euro staat er een TS+ versie door de deur. Deze uitvoering heeft zaken als automatische airco, zes airbags, ESP, elektrische ramen, radio/cd, stoffen bekleding en 18 inch wielen standaard. Het stuurwiel en de versnellingspook zijn daarnaast met leder bekleed.
De Business-uitvoering doet er een flinke schep bovenop met cruise control, stoelverwarming, privacy glass, een regen- en lichtsensor, bluetooth, een achteruitrijcamera, bandenspanningsensoren, CD-wisselaar, een alarm en - een noviteit voor de CX-7 - geļntegreerde navigatie.
Het topmodel GT-L maakt het nog bonter: De CX-7 is dan bedeeld met xenon, keyless entry, mistlampen voor, elektrische (met leder beklede) stoelen, BOSE audio en 19 inch lichtmetaal. Ook zijn de buitenspiegels inklapbaar en hebben de designers een chromen sierstrip op de portiergrepen gemonteerd.
Terug naar de prijzen. De dieselversie begint bij 42.595 euro en de GT-L moet 49.995 euro opbrengen. Wie de 2.3 DISI Turbo graag voor de deur heeft staan is 51.595 euro armer.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review