De designers lieten de koets voor deze update grotendeels met rust. Slechts de nieuwe bumpers, andere grille en hertekende buitenspiegels (nu met geļntegreerde richtingaanwijzer) en andere koplampen springen ons in het oog. Daarnaast is nieuw lichtmetaal ontworpen. Het interieur boekt vooruitgang op materiaalgebruik, indeling van de middenconsole en moderne snufjes als Bluetooth, een achteruitrijcamera en geļntegreerde navigatie.
Onder de motorkap lag het grote nieuws al in het verschiet. Hyundai's nieuwe dieselmotor vindt een weg naar de Santa Fe. Het betreft een 2.2 CRDi met 197 pk en liefst 422 Nm trekkracht. De Koreanen beloven daarentegen een verbruik met een CO2-uitstoot van 176 g/km. Ter vergelijk: de huidige oliestoker met 155 pk scoort 193g/km. De nieuwe diesel is te koppelen aan een kersvers ontwikkelde zestrapsautomaat, die ten opzichte van zijn voorganger niet alleen een extra verzet telt, maar ook efficiėnter zijn diensten verricht.
Deze transmissie wordt ook leverbaar op de nieuwe 2.4 liter benzinemotor. De nieuwkomer telt vier cilinders en vervangt met z'n 174 pk de huidige 2.7 V6, vooral vanwege gunstigere verbruikscijfers. De CO2- uitstoot is afhankelijk van de transmissie en de aandrijving met 38 of 92 gr/km(!) teruggebracht, waardoor de nieuwe Hyundai Santa Fe (met diesel en met benzinemotor) het groene energielabel C krijgt.
Hyundai toont de nieuwe Santa Fe op de IAA Frankfurt, maar start de levering pas vanaf februari 2010. Tegen die tijd zullen ook de nieuwe prijzen worden bekendgemaakt.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review