Nieuwe Porsche Cayenne

Eindelijk is het dan zover, de Porsche Cayenne heeft een facelift gehad.

Eindelijk is het dan zover, de Porsche Cayenne heeft een facelift gehad.

Vier jaar draait de Cayenne al mee in SUV land en dan wordt het tijd voor een paar uiterlijke wijzigingen. Zoals normaal is bij een facelift, is vooral de neuspartij en de achterkant van de auto veranderd. Dat mocht ook wel, want de huidige neus viel niet bij iedereen in goede aarde. Of de nieuwe neus wel in de smaak valt horen we graag van je, wij zijn er nog niet helemaal uit. Wel vinden we het een hele verbetering. Misschien moeten we de auto eerst in het echt zien om een goed oordeel te kunnen vellen.

Wat zeker een goede zet is geweest is dat Porsche ook het vermogen van alle drie de Cayennes heeft aangepast. Alle motoren hebben er wat paarden bij gekregen. De standaard Cayenne heeft er 40 pk bij gekregen, het totale vermogen van de instapper is nu 290 pk. Dit komt onder andere doordat de cilinderinhoud van de zescilinder boxer vergroot is van 3,2 naar 3,6 liter. Hierdoor neemt uiteraard ook de trekkracht toe. Deze is nu 385 Nm in totaal. Een logisch gevolg is dat de prestatiecijfers hierdoor ook beter zijn geworden. Zo is er van de 0-100 km/h sprint één seconde afgegaan. Je doet er nu nog maar 8,1 seconden over om de 100 km/h te bereiken. Ook kun je er sneller mee rijden mocht je dat willen, de topsnelheid is toegenomen tot 227 km/h. Voor de goedkoopste Porsche SUV betaal je 71.600 euro.

De Cayenne S kreeg er ook een aantal pk’s bij, waardoor de S nu een vermogen kan opwekken van 385 pk. De trekkracht is toegenomen tot 500 Nm. Ze hebben bij Porsche de 4,8 liter V8 er compleet voor moeten vernieuwen. Het resultaat is een sprinttijd van 6,6 seconden en een topsnelheid van 252 km/h. Voor de Cayenne S dien je minimaal 92.500 euro naar de dealer over te maken.

Dan het topmodel van de Cayenne reeks, de Cayenne turbo. Ook deze achtcilinder is vernieuwd en heeft twee turbo’s gekregen. Daardoor kan de V8 500 pk produceren en een trekkracht opwekken van maar liefst 700 Nm. De 0-100 km/h sprint wordt afgeraffeld in 5,1 seconden waarna er doorgestoomd kan worden naar een top van 275 km/h. Hiermee is de Porsche in een klap weer de snelste SUV. De prijs die je hiervoor betaald is tenminste 151.650 euro. Je kunt de Cayenne nu alvast bestellen, vanaf 24 februari 2007 kun je hem bewonderen bij de dealers.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.