BMW is voor het eerst een M-weg ingeslagen met hun Sports Activity Vehicles. Geheel volgens traditie kunnen we rekenen op veel vermogen – een geblazen 4.4 V8 met 555 pk/680 Nm– en uitdagende looks. We hoeven niet veel moeite te doen om deze paradepaarden te herkennen. Gespierde bumpers, flinke uitlaatpijpen, 20 inch wielen en uitgeklopte wielkasten laten niets aan de verbeelding over.
De Mercedes ML63 AMG en Porsche Cayenne Turbo kunnen hun borst nat maken. De nieuwkomers hebben niet alleen een geblazen 4.4 V8 onder de kap die superprestaties kunnen neerzetten (0-100 in 4.7 seconden en een top van 250 km/u), ze zitten ook nog eens vol met systemen en techniek om de rijeigenschappen naar een ongeëvenaard plan te tillen.
Launch control is wel standaard, evenals een zestrapsautomaat. Voor extra rijplezier is de M Dynamic Mode in te schakelen, waardoor het DSC zich meer op de achtergrond houdt. Immers, met standaard xDrive vierwielaandrijving houd je heel lang grip. Als het wat rustiger aan moet kun je via de M-knop op het stuur het vermogen indammen.
Nog meer dynamiek creëer je met Dynamic Performance Control, waar de X6 al mee was uitgerust. Dit systeem verdeelt de aandrijfkrachten optimaal om de zwaargewichten zo lang mogelijk op koers te houden. Tot slot komen luchtvering en Adaptive Drive mee, waarmee het overhellen zoveel mogelijk kan worden onderdrukt. Om de topsnelheid te verhogen naar 275 km/u kun je de begrenzer nog wat afkopen met een Performance Package.
Zoals gezegd staan deze twee krachtpatsers vanaf oktober bij de dealer. Ook zullen ze staan te schitteren op de IAA in Frankfurt, die in september de deuren opent.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review