In de twee jaar dat de Laguna op de markt is bleek het koperspubliek wel onder de indruk van de GT-styling. Een derde van alle Laguna's werd al als GT afgeleverd. Renault heeft besloten om nu alle Laguna's dit dynamische uiterlijk mee te geven, om die vlotte looks nu ook voor de minder potente Laguna's beschikbaar te maken. Daarnaast wordt er meer chroom toegepast en zijn diverse materialen in het interieur vernieuwd en tevens nieuwe kleurstellingen mogelijk.
Meer luxe, nieuwe opties
Voor de liefhebbers doet een BOSE audiosysteem zijn intrede (2010) en is Carminat navigatie beschikbaar, dat als het ware een ingebouwd TomTom navigatiesysteem is. Wie voor DVD-navigatie gaat krijgt een groter ingebouwd scherm en Bluetoothfunctionaliteit.
De Expression biedt vanaf nu standaard koplampsproeiers en wordt binnen het vernieuwde gamma voorzien van satijnglans dakrails en een chroomstrip rond de zijruiten. Ten opzichte van de Expression, wordt de Dynamique standaard voorzien van parkeersensoren achter, de Renault handsfreekaart en de aluminium versnellingspookknop en het stuur, bekend uit de GT. De GT is gelijk uitgerust aan de Dynamique, maar biedt uiteraard de vierwielbesturing als extra.
Zuinigere 2.0 dCi
Onder de motorkap bleef alles grotendeels bij het 'oude', de Laguna heeft immers nog steeds een modern motorpalet beschikbaar. De 2.0 16V benzine is nu ook geschikt voor E85 biobrandstof. Daarnaast is de 2.0 dCi 150 door toevoeging van een snelheidsafhankelijke, elektrische stuurbekrachtiging, verbeterde motorafstellingen en langere overbrengingsverhoudingen een stuk zuiniger geworden. De gemiddelde CO2-uitstoot daalde met 20 gram naar 139g/km. De zelfontbrander krijgt daarom een eco2-label opgeplakt. Het befaamde 4Control aandrijfsysteem is nu voor meer Laguna's leverbaar: tegen meerprijs op de dCi 180 en 2.0 T 205.
Prijzen
Prijzen voor de Laguna beginnen bij 25.550 euro voor de Laguna Hatchback 1.6 16V 110 pk Expression. Een dieseluitvoering kost als 1.5 dCi 110 minstens 26.900 euro. Een GT 2.0 T 205 moet minstens 31.335 euro opbrengen. De Estate start bij 28.075 euro als tweeliter benzine, dieselen kost minimaal 25 euro meer.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review