Dit is de nieuwe Subaru Legacy!

Na een studiemodel gezien te hebben van de Subaru Legacy is het nu tijd voor de definitieve versie. Subaru presenteert de nieuwe middenklasser op de New York International Auto Show, al waar hij eerst als sedan staat opgesteld. De belangrijkste noviteiten voor het 2010-model zijn een vers motorpalet, een langere wielbasis en dus meer beenruimte, en voor de liefhebbers een CVT-automaat.

Het design van de nieuwe Legacy is niet spectaculair, maar wel springen de schuingeplaatste koplampunits en de hoekiger grille in het oog. Aan de achterzijde valt iets van de Lexus GS te ontdekken...Standaard monteert Subaru 16 inch wielen, optioneel is er ook een maat groter beschikbaar.

Voor het interieur stond de afwerkingskwaliteit en ruimte-aanbod op het programma. Door de toegenomen wielbasis is er meer beenruimte beschikbaar, waarmee waarschijnlijk een van de belangrijkste verbeterpunten voor de nieuwe generatie zijn benoemd. De bestuurder heeft verder de beschikking over nieuwe features als een elektronische handrem, hill holder, Harman Kardon geluid, maar ook touchscreen navigatie met bluetoothfunctionaliteit. Het precieze leveringsprogramma voor ons land is echter nog niet bekend.

Vanzelfsprekend bleef het motorpalet niet ongemoeid. De 2.5 liter boxermotor is nog steeds van de partij, en levert 170 pk. Deze is te koppelen aan een zesbak of de nieuwe Lineartronic CVT-transmissie. Verder doet wereldwijs ook de GT-versie zijn intrede, een geblazen variant met 265 pk. De good-old 3.0i wordt vervangen door de al in de Tribeca dienstdoende 3.6R-zescilinder. Deze is gekoppeld aan een vijftrapsautomaat en levert een aardige hoeveelheid pk's: 256. Voor Europa staat uiteraard ook weer de 2.0 Boxer Diesel op stapel.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.