Het design van de nieuwe Legacy is niet spectaculair, maar wel springen de schuingeplaatste koplampunits en de hoekiger grille in het oog. Aan de achterzijde valt iets van de Lexus GS te ontdekken...Standaard monteert Subaru 16 inch wielen, optioneel is er ook een maat groter beschikbaar.
Voor het interieur stond de afwerkingskwaliteit en ruimte-aanbod op het programma. Door de toegenomen wielbasis is er meer beenruimte beschikbaar, waarmee waarschijnlijk een van de belangrijkste verbeterpunten voor de nieuwe generatie zijn benoemd. De bestuurder heeft verder de beschikking over nieuwe features als een elektronische handrem, hill holder, Harman Kardon geluid, maar ook touchscreen navigatie met bluetoothfunctionaliteit. Het precieze leveringsprogramma voor ons land is echter nog niet bekend.
Vanzelfsprekend bleef het motorpalet niet ongemoeid. De 2.5 liter boxermotor is nog steeds van de partij, en levert 170 pk. Deze is te koppelen aan een zesbak of de nieuwe Lineartronic CVT-transmissie. Verder doet wereldwijs ook de GT-versie zijn intrede, een geblazen variant met 265 pk. De good-old 3.0i wordt vervangen door de al in de Tribeca dienstdoende 3.6R-zescilinder. Deze is gekoppeld aan een vijftrapsautomaat en levert een aardige hoeveelheid pk's: 256. Voor Europa staat uiteraard ook weer de 2.0 Boxer Diesel op stapel.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review