Alfa Romeo 149, waar blijf je?

Het is lange tijd stil geweest rond de Alfa Romeo 149. Zijn komst staat nog steeds voor dit jaar gepland. Een

Het is lange tijd stil geweest rond de Alfa Romeo 149. Zijn komst staat nog steeds voor dit jaar gepland. Een testexemplaar werd opnieuw gespot, nu meer in een eigen jas, in plaats van een Fiat Bravo mule.

Op de nieuwste foto is goed te zien dat Alfa helemaal fan is van de ronde LED-achterlichten en de 8C. Net als de MiTo vormen de lichtunits ook hier voor het grootste kenmerk, in combinatie met een kleine achterruit en brede schouders. De 147-opvolger groeit zo'n acht centimeter, wordt weer een vijfdeurs en staat op een verfijnd Fiat Bravo platform. Alfa doet er natuurlijk alles aan om de Duitse concurrentie weer voorbij te streven als het gaat om rijplezier.

Het rek met krachtbronnen zal bestaan uit onder meer 1.4 T-jet motoren, varierend van 120 tot 155 pk. Het topmodel is natuurlijk de GTA, met een opgepepte 1.8 TurboJet met minstens 250 pk - want de MiTo GTA krijgt er al 230. Voor diesel-Alfisten staan de 1.6 en 1.9 Multijet diesels klaar, varierend in sterkte van 120 tot 190 pk. Net als de MiTo – doet de zesbak zijn intrede en is het Q2 differentieelsysteem standaard.