Voor Mazda is de MX-5 een heel belangrijk model in het gamma. De tweezits sportauto werd zelfs opgenomen in het Guiness Book of Records als meest verkochte tweezits sportauto ooit. Vandaag de dag staat de teller op 850.000 stuks, en dat in 20 jaar. In 2006 werd de MX-5 familie uitgebreid met de Roadster-Coupe versie, die dankzij een inklapbaar hardtop ook die liefhebbers kon bedienen.
Het uiterlijk van de vernieuwde MX-5 is niet schokkend gewijzigd. Zijn front werd wat nadrukkelijker ontworpen en is voorzien van chroom-look en de hoekige familiegrille. Aan de achterzijde springen vooral de nieuwe lichtunits met sierringen in het oog, maar ook de achterbumper is nieuw. De vernieuwingen in het interieur betreffen nieuwe hoogwaardigere materialen, nieuwe audio en een beter afleesbaar instrumentarium. Ook aan de geluidsisolatie werd gewerkt: Mazda belooft dat de MX-5 Roadster Coupe daar nu stiller is.
Motorisch staat nog steeds de 2.0 liter benzinemotor klaar. Deze levert 160 pk en 188 Nm en is te koppelen aan een nieuwe zesbak. Een automaat is voor Nederland niet leverbaar. Goed nieuws voor de sportievelingen, je kunt de tweeliter nu meer toeren laten draaien en ook heeft Mazda meer aandacht besteed aan zijn sound. De prestaties zijn met dank aan zijn lage gewicht - heel behoorlijk te noemen. Van nul naar 100 in 7.6 seconden en een top van krap 220 km/u. Het brandstofverbruik daalde desondanks met zeven procent, naar 7.6l/100km. Voor als het iets minder snel of zuiniger moet is de 1.8 benzine met vijfbak nog van de partij. Deze levert 126 pk en kreeg een lagere eindoverbrenging voor een gunstiger verbruik. Dat ligt nu op 7.0l/100km.
Qua uitrusting doen nieuwe opties hun intrede, waaronder Bluetooth, een automaat en Recaro sportstoelen. Helaas voor ons zijn deze zaken niet in ons land leverbaar.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review