Nieuwe AMG-motoren met directe inspuiting en start-stopsysteem op komst

Bij AMG gaat vanaf volgend jaar het motorpalet op de schop. Ze krijgen naast directe inspuiting ook start-stop

Bij AMG gaat vanaf volgend jaar het motorpalet op de schop. Ze krijgen naast directe inspuiting ook start-stop techniek. Dit alles natuurlijk om het brandstofverbruik te drukken, dat lukt zelfs tot dertig procent. Consequentie is ook dat de 6.2 V8 het veld moet ruimen in 2012 voor een kleiner maar krachtiger(!) alternatief.

Alle AMG motoren krijgen vanaf 2010 directe inspuiting en worden dankzij een start-stopsysteem stukken zuiniger in de stad. De 63 AMG motor, een 6.2 liter V8, wordt in 2012 uitgezwaaid. Zijn opvolger draagt de befaamde cijfercombinatie 55 AMG, met als toevoeging BiTurbo. Vermoedelijk zijn de nieuwe CLS en gefacelifte S-Klasse de eersten die als deze nieuwe 5.5 liter V8 krachtbron met meer dan 550 pk aan boord krijgen.

Daarnaast staat er ook nog een kleiner blok gepland met 4.6 liter cilinderinhoud, die maximaal 435 pk te vergeven heeft en zodoende prima de huidige 500-motorisering kan vervangen uit onder meer de E en S-Klasse. De minst krachtige variant heeft overigens helemaal geen turbo, dus het turboroer is nog niet helemaal om.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.