Deze stoere compacte SUV is een mooie aanvulling in het VW Tiguan en Ford Kuga segment, hoewel BMW daar met haar positie boven zal staan. We verwachten geen grote verandering aan de koets van het studiemodel. Sportiviteit zet de toon, maar wel met stoere elementen. BMW gebruikt het platform van de 3-serie en de wielbasis doet weinig onder voor de X3.
Het interieur belooft veel overeenkomsten te hebben met de 1-serie, inclusief de joystick-versnellingspook en de laatste generatie iDrive. Motorisch staat een greep uit het 1-serie palet ten dienst, dus voeren tweeliter viercilinders in benzine- en dieselvariant de boventoon, die variėren in vermogen van 143 tot 204 pk. Aan de top staat een drieliter zescilinder met 265 pk, voor de liefhebbers. Grip wordt gezocht met vierwielaandrijving Xdrive, waarbij de voorwielen 40% van alle kracht voor hun kiezen krijgen.
Net als de meeste andere BMW modellen krijgt de X1 ook het EfficientDynamicsprogramma over zich heen, waardoor hij met inventieve aanpassingen als een start-stop systeem, dichte grille en technische innovatief relatief zuinig te werk zal gaan. Geen overbodige luxe, groene labels behalen in het SUV-segment is geen eenvoudige opgave. Uit kostenoverwegingen verwachten we geen hybride-telg van de X1.
Prijzen zijn nog niet bekend, maar gezien de positionering gokken wij rond een vanafprijs van net boven de 40.000 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review