Van ML 63 AMG naar BRABUS B63S

Brabus weet al jarenlang raad met het optuigen van Mercedessen. Het laatste product van de Duitse tuner is de

Brabus weet al jarenlang raad met het optuigen van Mercedessen. Het laatste product van de Duitse tuner is de vernieuwde M-Klasse. Natuurlijk werd het topmodel daarvan onder handen genomen, waardoor de ML 63 AMG in de BRABUS B63S getransformeerd.

Brabus weet al jarenlang raad met het optuigen van Mercedessen. Het laatste product van de Duitse tuner is de vernieuwde M-Klasse. Natuurlijk werd het topmodel daarvan onder handen genomen, waardoor d
BRABUS B63S

De 6.2 liter V8 werd als eerste onder de loep genomen. Gevolg is een vermogensstijging naar 550 pk, waardoor dit stoere zwaargewicht in krap vijf tellen op de 100 zit. De wielen werden ook een maatje groter uitgevoerd, en zijn nu 23 (!!) inch groot. De rijhoogte ging met aanpassing van de AIRMATIC luchtvering zo’n drie centimeter omlaag. Tot slot werd de reminstallatie forser uitgevoerd, al die kracht moet immers ook tot stoppen gedwongen kunnen worden.

Natuurlijk werd ook de carrosserie zelf onder handen genomen. De bodykit bestaat uit andere bumpers met diffusor, uitlaatpijpen van ‘t n huis en de toevoeging van dagrijverlichting. In het interieur zet BRABUS zijn handtekening met carbon accenten, lederen bekleding en de nodige badges.

Teveel van het goede? Op verzoek wordt op de dieselmotoriseringen chiptuning losgelaten, waardoor bijvoorbeeld de 420 CDI liefst 700 Nm sterk is en 350 pk levert, goed voor een sprint naar 100 in zes tellen! De benzine-uitvoeringen kunnen ook worden aangesterkt, tevens heeft BRABUS een 6.1 liter V8 klaarstaan ter vervanging...