Net als zijn voorganger is de Ka weer fris en fruitig gelijnd, zoals verwacht wordt in dit segment. Anno 2008 doet Ford dat volgens de kinetic Design filosofie, met scherpe lijnen en veel designfoefjes. Daarnaast is de nieuwe Ka nog meer gericht op veiligheid, zuinigheid en rijplezier.
De nieuwe Ford Ka is leverbaar met twee verschillende motoren: een 1.2-liter Duratec-benzinemotor met 69 pk en – voor wie dat wil - een 1.3-liter Duratorq TDCi turbodiesel met 75 pk. Met een CO2-uitstoot van respectievelijk 119 en 112 g/km scoren ze beide een B-label.
Verder staan twee verschillende uitvoeringen klaar, de Trend en Titanium. Hoewel de Titanium natuurlijk het meest compleet is, kunnen we de Trend met standaard ABS, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, elektrische bedienbare portierramen vóór, 14 inch wielen, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, ISOfix, en radio/cd/mp3/aux met zes speakers niet karig noemen! Standaard krijgt de Ka twee airbags mee, voor meer veiligheid moet je dus bijbetalen.
De Ka Titanium is het ‘topmodel’ en krijgt nog airconditioning, mistlampen, 15 inch wielen, boordcomputer en een krachtiger audiosysteem mee, met subwoofer. In het interieur onderscheidt deze uitvoering zich verder nog door parelmoerlak voor het dashboard.
Wie dat nog niet voldoende vindt kan bij Ford terecht voor opties als Bluetooth, USB, panoramadak, climate control, verwarmbare voorstoelen, lichtmetaal en ESP. Ook is er nog een Individual-lijn leverbaar met drie designpakketten, waarmee je in- en exterieur verder (kleurrijk) kunt aankleden.
De prijslijst van de Ford Ka is simpel. 10.000 euro als instapprijs, 1000 euro meerprijs voor de Titanium. Dieselen in de Ka kost minimaal 16.000 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review