Opzet AutoRAI 2009 drastisch gewijzigd (update: afhakers)

AutoRAI 2009 wordt anders dan anders. De Nederlande autobeurs staat volgend jaar in het teken van het thema 'beleving'.

AutoRAI 2009 wordt anders dan anders. De Nederlande autobeurs staat volgend jaar in het teken van het thema 'beleving'. Dat betekent dat er geen stands zijn van automerken, maar worden type auto's gegroepeerd over paviljoens en zijn er diverse demonstraties. Update: meer afhakers bekend.

De afgelopen weken werd al duidelijk dat de AutoRAI 2009 niet zomaar een nieuw jaargang in zou gaan. Hoge deelnamekosten weerhielden een aantal merken om zich op de AutoRAI te presenteren. Na overleg met alle betrokkenen en de organisatie is besloten een nieuwe weg in te slaan. Voor 2009 staat het thema 'beleving' centraal, en nemen we afscheid van de klassieke merkenstands.

Eco-modellen, familieauto's, SUV's, maar ook kleine modellen en sport- en luxemodellen krijgen zo hun eigen plek op de RAI. Volgend jaar wordt er ook meer nadruk gelegd op live demonstraties, dat doet immers eer aan het thema 'beleving'.

Update:

Automotive-Online meldt dat Honda heeft besloten niet aanwezig te zijn, maar ook merken als Fiat/Lancia en Nissan, Daihatsu en Subaru doen niet mee. Daarnaast zijn Citroën, Renault/Daciaen Peugeot ook grote afwezigen. BMW en Mini zijn nu wel van de partij. Mitsubishi haakt bij nader inzien ook af.