We zullen niet ontkennen dat de R8 met 420 pk sterke 4.2 V8 geen pret bezorgt, feit is wel dat de nieuwe V10 met 525 pk en 530 Nm, gekoppeld aan een hadgeschakelde zesbak of R tronic, voor nog veel meer plezier zal zorgen. We zeiden het al, kracht is in overvloed aanwezig: Launch control aan, 0-100 in 3.9 seconden, acht tellen later zit je al op 200. Van toeren maken houdt de V10 ook, de wijzernaald bereikt maximaal 8700 toeren. Verbruik? Kort maar krachtig: 13.7l/100km.
Met alleen pure kracht ben je er als supersportwagen niet. Vierwielaandrijving met 19 inch rubber garandeert langdurig grip, de aluminium koets houdt het gewicht laag (1620 kilo) en uiteraard beschikt de R8 ook over flinke remmerij. Optioneel worden keramische remschijven gemonteerd. Magnetic Ride is naar verluidt standaard, zodoende kun je de R8 altijd schrap zetten naar de omstandigheden waarin je rijdt.
Voor wie je nog niet in de smiezen had: de R8 V10 beschikt ook over volledige LED-verlichting, dus ook het dimlicht. Hoe herken je 'm verder? De sideblades zijn bij de V10 meer geaccentueerd, de uitlaten zijn prominenter vormgegeven en ook is de diffusor goed te zien.
De prijs die je voor dit topmodel betaalt is 142.400 euro, in Duitsland welteverstaan. De Nederlandse prijs wordt later bekend, al zal die naar verwachting bij ons richting 200.00 euro gaan schuiven. De levering start in het tweede kwartaal van volgend jaar.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review