Lexus LF-A op zoek naar het productiestadium

Lexus heeft in 2005 op de Tokyo Motor Show hun sportieve LF-A concept gepresenteerd. Dit jaar jaar zagen we de

Lexus heeft in 2005 op de Tokyo Motor Show hun sportieve LF-A concept gepresenteerd. Dit jaar jaar zagen we de roadsterversie in Detroit. Dat de auto nog steeds een studiemodel zou moeten zijn wordt nogmaals ontkracht met de nieuwe spionagebeelden. Audi en Porsche kunnen hun borst nat maken!

Voor het vervaardigen van de koets van de LF-A Coupé wordt er gebruik gemaakt van koolstofvezel en aluminium. Lexus maakt gebruik van een V10 met bijna vijf liter inhoud, goed voor meer dan 500 pk en een topsnelheid ruim boven de 320 km/u. Deze machtige krachtbron bevindt zich voor het passagierscompartiment maar achter de hartlijn door de vooras, door de technici van de LF-A omschreven als een ‘front-mid’-configuratie.

De styling vindt zijn oorsprong in de Lexus L-Finesse design-filosofie, hetgeen onder meer tot uitdrukking komt in de voorzijde van de LF-A Roadster met zijn compacte, lage en aërodynamische vorm. Met een hoogte van 122 centimeter ( lengte: 446 cm ) kunnen we deze Japanner met recht een laagvlieger noemen. Grote roosters onder de achterlichten zorgen voor de nodige koellucht. Door de radiateurs achterin te plaatsen kon de voorzijde laag en smal blijven.