Prijzen en details bekend van de Audi R8

Audi heeft vandaag alle informatie vrijgegeven over de nieuwe supersportauto van het merk, de R8. De R8 gaat zijn

Audi heeft vandaag alle informatie vrijgegeven over de nieuwe supersportauto van het merk, de R8. De R8 gaat zijn uiterlijk meer dan waard maken als de specificaties in de praktijk blijken te kloppen.

Als je achter de auto gaat staan kun je hem zien liggen, het hart van de auto. De 4.2 liter V8 FSI is niet weggestopt onder een motorkap maar onder een glazen achterruit zodat iedereen van de motor kan genieten. Er is zelfs rekening gehouden met het feit dat het ook donker kan zijn. In het motorcompartiment kunnen desgewenst witte LED’s aangebracht worden zodat de motor ook te zien is wanneer het niet zo licht is. In de R8 levert de V8 een vermogen van 420 pk en een koppel van 430 Nm. Door de het befaamde quattro systeem van Audi kan het vermogen optimaal benut worden. De sprint naar de 100 km/h duurt slechts 4,6 seconden en pas bij een snelheid van 301 km/h houdt het op voor de R8. Audi houdt zich dus niet aan het Duitse heren akkoord! Standaard is er aan de V8 een handgeschakelde zesversnellingsbak gekoppeld, maar er kan ook gekozen worden voor de R-tronic variant.

De buitenzijde van de R8 kenmerkt zich door een aantal specifieke stylingelementen. Hebben alle hedendaagse Audi’s het vier-ringen-logo in de grille zitten, de R8 heeft ze juist op de motorkap. De LED lampjes onder de koplampen zijn tegenwoordig al typisch Audi te noemen net als de trapezium grille. Verder vallen de grote luchtinlaten aan beide zijdes van de R8 op en ook de diffusors aan de achterzijde zijn niet te missen. Overigens kun je prima aankomen op de golfbaan met de Audi, in het vooronder is namelijk plek voor twee golftassen. De R8 is 1,90 meter breed, 4,43 meter lang en slechts 1,25 hoog.

Ook het interieur straalt een en al sportiviteit uit. Standaard is de binnenzijde voorzien van een mix van alcantara en leder, maar een geheel leren interieur staat op de optielijst. Sportief ogend is ook zeker het sportstuurtje met afgevlakte onderzijde, iets wat uit de racerij afkomstig is en tegenwoordig in alle snelle modellen van Audi te vinden is.

De versie waarin je met de hand moet schakelen gaat 146.200 euro kosten, de R8 waarin het schakelen automatisch gaat kost 156.400 euro. Nu we dit weten kijken we alweer reikhalzend uit naar de R8 met V10 motor uit de Gallardo. Die gaat nóg sneller worden.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.