Vooral de voorzijde doet sportievelingen de ogen goed, Renault heeft zich flink uitgeleefd om de Coupe-versie onderscheidend neer te zetten, met grote luchtinlaten en chroom-look afwerking. De raamlijn aan de zijkant loopt vlot schuin naar achter; niet goed voor een ruimtelijk overzicht, wel voor de rijdersbeleving. Achteraan toont de Megane Coupé vrij bedeesd, al loopt de achterruit en achterklep weer stijlvol naar z'n eind. Tot slot is de Coupe standaard 1.2 centimeter verlaagd ten opzichte van zijn vijfdeursbroer.
In de motorruimte is TCe en dCi vooral het codewoord. Downsizing is ook bij Renault helemaal hip, waardoor je met een compacte viercilinder al flinke kracht voorhanden hebt. De benzineblokken zijn de 1.6 16V 110 pk en de 2.0 16 V met 140 pk. Turbokracht komt van de 180 pk sterke 1.8 TCe. Later volgt een geblazen 1.4 met 130 pk. Het dieselpalet bestaat uit de 1.5 dCi met 90 en 110 pk.Nog sterker zijn de 2.0 dCi 130, 150 (automaat) en 160pk (zesbak).
Megane Trophy
Het kan nog veel leuker. Toen de designers zich op sportief gebied helemaal mochten uitleven kwamen ze met dit gele monster aanzetten. Grote luchthappers, fors spoilerwerk en aggressieve looks, daar draait het om. Power is in overdaad aanwezig, daarvoor is een 3.5 V6 middenmotor gemonteerd die 360 pk levert.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review