Oppepper voor Cadillac BLS, SRX gaat sportief en Escalade rijdt groen

Cadillac luidt modeljaar 2009 in met een motorisch opgepepte BLS, een speciale editie van de SRX crossover, een

Cadillac luidt modeljaar 2009 in met een motorisch opgepepte BLS, een speciale editie van de SRX crossover, een hybride-Escalade en de nieuwe CTS Sport Wagon.

De

CTS Wagon

kwam vorige maand al voorbij, een forse lifestyle-combi, met krachtige motorisering en fraai aangekleed interieur. Zescilinders (3.6 benzine en 2.9 diesel) staan paraat voor passende prestaties, vierwielaandrijving is een optie. Opvallend is nog het grote panoramadak achter. In de zomer volgend jaar staan de eerste exemplaren klaar voor de klant.

Met de

CTS-V

wordt de concurrentie nog eens op de vingers getikt. Deze 6.2 V8 krachtpatser levert 564 pk en accelereert naar 100 in 4.2 seconden. De topsnelheid bedraagt 290 km/u. Bremo remmerij, Recaro interieur en 19 inch velgen maken de blits. Magnetic Ride Control biedt twee karakters en Performance Traction Management houdt al die kracht zoveel mogelijk op de weg. Toch maar goed dat de productieoplage beperkt is…

Dat de SUV’s der SUV’s, de

Cadillac Escalade

, ook als hybride leverbaar wordt, zal niet onbesproken blijven. Deze slurpende zwaargewicht, met imponerende looks, wordt leverbaar met een 6.0 V8 die gecombineerd is met Two Mode Hybrid technologie. Zodoende kun je geheel elektrisch paraderen en is de brandstofwinst in stedelijke gebieden maximaal. Anders helpt het Fuel Management wel mee om een aantal cilinders tijdelijk uit te schakelen.

Voor de

BLS

staat een nieuwe 2.8 V6 op stapel, een turbomotor met 280 pk. Samen met de 210 pk sterke viercilinder turbomotor is dan vierwielaandrijving standaard. Premium prestaties verdienen een premium aandrijflijn was ongetwijfeld het idee. Op verzoek staan er BLS-sen klaar die kunnen rijden op E85, ook wel bio-ethanol genoemd.

Bijzonder is nog steeds de

SRX

, die eigenlijk als een crossover kan worden beschouwd. Stoere looks met elegante details en efficiënt formaat maakt deze Amerikaan onderscheidend. Naar keuze is de 3.6 V6 (258 pk) of 4.6 V8 (325 pk) in het vooronder gehuisd. Om deze telg extra in de smaak te laten vallen komt Cadillac met een Sports Edition. Deze auto is voorzien van een 3.6 V6-motor en vierwielaandrijving. De standaarduitrusting wordt aangevuld met een grille in carrosseriekleur met roestvrijstalen rooster erachter, sportieve panelen in carrosseriekleur aan de voor-, zij- en achterkant, chromen dakrails en 18 inch velgen. Op de optielijst staat een derde achterbank, glazen schuifdak en een entertainmentsysteem voor de achterpassagiers.

De

XLR-V

van 2009 onderscheidt zich van eerdere modellen door de nieuwe vormgeving van de voorkant met nieuwe mistlampen, tweedelige grille en nieuwe luchtinlaten langs de flanken van de auto, zodat deze exclusieve roadster krachtiger oogt. Aan de 4.4 V8 met 450 pk zal eht in ieder geval niet liggen, die snelt deze XLR in 4.7 seconden naar 100. Om het rijplezier te verhogen wordt Magnetic Ride Control standaard, evenals keyless-go, DVD navigatie met entertainmentsysteem, verwarmbare of koelbare stoelen, head-up display en een verwarmd stuurwiel. Open rijden in de herfst was nog nooit zo leuk…

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.