Onlosmakelijk verbonden met de Targa is de glazen dakmodule, bestaande uit een elegant schuifdak en een functionele achterklep. Als het dak geheel geopend wordt, schuift het schuifdak binnen zeven seconden achter de achterklep. Het schuifdak is tevens voorzien van een nieuwe blindering, die meer privacy biedt dan die van het vorige model doordat het in gesloten positie het volledige oppervlak van het schuifdak afdekt. Geen pottenkijkers van boven dus...
De komst van de nieuwe 911 is weer een stap vooruit naar perfectie en rijplezier. De motoren met directe inspuiting zijn krachtiger en zuiniger dan hun voorgangers, en de aandrijving wordt nu door het Porsche Traction Management geregeld, zodat alle krachtsexplosies zeer precies verdeeld kunnen worden. De rijeigenschappen zijn, net als bij alle nieuwe 911 Carrera 4-modellen, nog verder verbeterd door het standaard gemonteerde mechanische sperdifferentieel op de achteras.
Twee versies worden leverbaar, de de 911 Targa 4 en de 911 Targa 4S. De eerste heeft een zescilinder 3,6-liter boxermotor met 345 pk achterin liggen, en bereikt een topsnelheid van 284 km/u. De 4S heeft nog meer power; 385 pk, en haalt net geen 300 km/u. Van 0-100 sprinten lukt altijd circa 5 seconden, waarbij de snelschakelende DPK-versnellingsbak het zelfs nog iets sneller kan realiseren.
Vanaf eind oktober zijn de vierwielaangedreven 911 Targa-modellen bij de Porsche-dealers verkrijgbaar. De prijzen beginnen bij 136.000 euro voor de Targa 4 en 152.000 euro voor de Targa 4S.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review