Brandstofcel voor Suzuki SX4

Tijdens de G8-top in Japan introduceert Suzuki de SX4-FCV. Met hoogstaande techniek en de opslag van de remenergie weet

Tijdens de G8-top in Japan introduceert Suzuki de SX4-FCV. Met hoogstaande techniek en de opslag van de remenergie weet deze brandstofcelauto hoge ogen te gooien.

De G8 – de zeven rijkste industrielanden plus Rusland – komen van 7 tot en met 9 juli 2008 samen in Japan. Suzuki’s nieuwste brandstofcelauto SX4-FCV is onderdeel van een milieutentoonstelling vlakbij het internationale mediacentrum van de G8-top op Hokkaido.

De SX4-FCV biedt naast een brandstofcel (van GM) ook een compacte condensator om de remenergie op te slaan (en later weer te gebruiken). Met een vermogen van 93 pk en een topsnelheid van 150 km/u is deze geavanceerde SX4 niet slecht bedeeld. De actieradius bedraagt 250 kilometer.

Suzuki is van plan de SX4-FCV op de openbare weg in Japan te testen en de resultaten te gebruiken voor verdere ontwikkeling van zijn brandstofceltechniek. De Japanners ontwikkelen sinds 2001 samen met General Motors brandstofcelauto’s. Drie kleinere modellen gingen de SX4 al voor: de MR Wagon-FCV en de Wagon R-FCV in oktober 2003 en in december 2004 opnieuw de MR Wagon-FCV.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.