Sneller, feller én zuiniger - De vernieuwde Porsche 911

We zaten er al op te wachten. De vernieuwde Porsche 911 is in aantocht. Op 5 juli presenteert het merk hun nieuwe

We zaten er al op te wachten. De vernieuwde Porsche 911 is in aantocht. Op 5 juli presenteert het merk hun nieuwe trots, met nieuwe zescilinder boxermotor met directe inspuiting. Tegelijkertijd doet de optionele Porsche-Doppelkupplung zijn intrede.

De uiterlijke vernieuwingen zijn niet schokkend. Behalve lichte wijzigingen aan voor- en achterzijde, onderscheidt de nieuwe 911 zich ook met led-dagrijverlichting. De 911 Carrera-reeks is nu standaard ook voorzien van bi-xenonkoplampen en achterlichtunits met led-techniek. Als nieuwe veiligheidsoptie biedt Porsche adaptieve bochtverlichting aan.

Meer kracht en minder gulzigheid. Dat kenmerkt de nieuwe 911. De nieuwe automatische transmissie met dubbele koppeling en zeven versnellingen (PDK) doet daarbij een gunstige bijdrage. Hij schakelt niet alleen sneller dan de Tiptronic S die hij vervangt, ook drukt de transmissie het verbruik. Bij de Carrera Coupe bedraagt het verbruik 9.8l/100 km. Motorisch werd er ook gesleuteld. Dankzij directe inspuiting is het brandstofverbruik met 15% gedaald, meestal goed voor een F-label. Daar staat wonderbaarlijk ook meer vermogen tegenover. De 3.6-liter boxermotor levert nu 345 pk (was 325), terwijl de Carrera S met zijn 3.8 literblok nu 30 pk meer in de schaal legt; 385 pk. Met deze vermogensstijging neemt de topsnelheid van de Carrera S Coupé toe tot ruim 300 km/uur en kun je van 0 tot 100 in 4.3 seconde voltooien.

De prijzen voor de nieuwe 911 beginnen bij 116.000 euro voor de Carrera, de Carrera S kost 131.500 euro. Voor 131.000 euro gaat het dak er af met de Carrera Cabriolet. Voor de Carrera S Cabriolet moet 147.000 euro neergeteld worden.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.