In het ontwerp van deze Focus CC heeft Ford naast het kenmerkende Kinetic-design ook een vleugje Italiaanse styling meegegeven. Dit komt vooral aan de zij- en achterkant naar voren. Niet zo gek als je bedenkt dat de auto in samenwerking met Pininfarina is ontworpen en gebouwd. Net als de andere Focussen is deze CC ook voorzien van het nieuwe interieurontwerp. Een gewijzigde middenconsole en hoogwaardiger materialen vormen de belangrijkste vernieuwingen. Praktisch is deze ‘Italiaanse’ Focus ook. Met gesloten dak is er 534 liter bagageruimte voorhanen. Wanneer de hardtop in de kofferbak is opgevouwen blijft er nog 248 liter over.
Voor de Focus Coupé Cabriolet zijn twee Duratec benzinemotoren en een Duratorq dieselmotor beschikbaar. De basismotor is de 1.6-liter 16v 100 pk benzinemotor, gekoppeld aan handgeschakelde 5-versnellingsbak. De 2.0-liter-variant met 145 pk is optioneel met een 4-traps automaat verkrijgbaar. Dieselen kan met de 2.0 TDCi , die met 136 pk en 320 Nm de koper zuinig en krachtig de wegen laat doorkruisen.
De uitrustingniveaus bestaan uit Trend en Titanium. De Trend is standaard uitgerust met onder meer ESP 16" lichtmetalen velgen, airconditioning, elektrisch bedienbare ramen, centrale portiervergrendeling, radio/CD-speler en sportieve, verwarmbare voorstoelen. De Titanium is het topmodel en heeft 17" lichtmetalen velgen, lederen bekleding, Dual Zone klimaatregeling, een Sony audiosysteem met 8 luidsprekers, cruise control en een regen- en lichtsensor in petto.
Liefhebbers van een sportieve snit kunnen bij de Trend voor het Sportpack kiezen, dat bestaat uit een sportonderstel, 17" lichtmetalen velgen, een sportstuur en speciale bekleding.
Zakelijke rijders wordt een Business Pack aangeboden. Voor 500 euro wordt een audio/navigatiesysteem met 5" kleurenscherm, gemonteerd, en ook kun je rekenen op Bluetoothfunctionaliteit, parkeersensoren en stembesturing voor telefoon, audio, klimaategeling en navigatie.
De Focus Coupé Cabriolet staat medio april in de showroom en is er als Trend 1.6 16v vanaf 29.725 euro. De Trend 2.0 TDCi vergt een grotere investering; 37.825 euro. Wie de Titanium-uitvoering kiest betaalt 2200 euro meerprijs.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review