Naast innerlijk en uiterlijk vertoon – zoals een zwart-wit geblokte
sportstoelen en exclusieve 17 inch lichtmetalen velgen - vindt zich heftiger nieuws onder de motorkap. Op alle details is het nog even wachten, maar wel is dus al bekend dat de 1.6 turbomotor met 174 pk een opkikker heeft gekregen en 211 pk zal gaan leveren. Dat is ook fors meer dan de Works-versie, die op 192 pk kon rekenen. De trekkracht bedraagt 260 Nm, maar tijdens een kortstondige boost is er 280 Nm beschikbaar. Daarmee duikt de ‘JCW’ ruim onder de zeven seconden bij de 0-100 sprint. De Clubman ‘doet’ 6,8 seconden, de hatchback raffelt het in 6,5 seconden af. Een flinke klus voor de geavanceerde tractiecontrole.
Om tot deze vermogenswinst te komen heeft Mini de ademhaling van de motor verbeterd en de turbo vernieuwd, die vervolgens meer op stoom is. Deze aanpassingen zullen – samen met een ander uitlaatsysteem - ook het motorgeluid hebben beďnvloed, we zijn benieuwd! Natuurlijk is ook onderstel en remmerij aangepast aan al die kracht en snelheid, dus reken op een nog stuggere afstemming en flinke ‘ho-ijzers’. Een extra verlaging van 10 mm staat trouwens nog wel op de optielijst. De stuurbekrachtiging is met een druk op de knop zo in te stellen dat de besturing nog scherper wordt.
Deze gifkikkers rijden volgens de fabriekswaarden nog altijd 1 op 14. Maar of dit de ultieme 'Het nieuwe rijden' auto is...
Update: Video van de JCW in actie
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review