Het verkeer verschilt enorm van land tot land en werelddeel tot werelddeel. Denk aan de grote Chinese stad Shanghai met verschillende snelheidslimieten per rijstrook, verkeersborden in Chinese karakters... Niet vreemd dat China van buitenlandse bezoekers een Chinees rijbewijs eist. En ook de autonoom rijdende auto moet hierop voorbereid zijn.
Stadsverkeer
De tests passen binnen de Intelligent World Drive waarmee Mercedes op de afgelopen IAA een aanvang nam. Na de eerste ritten in Duitsland rijden een aantal exemplaren van de autonome S-klasse tot en met januari in Shanghai. Autonoom rijden in stadsverkeer vormt de grootste uitdaging voor de techniek. En hoe drukker het verkeer, hoe moeilijker mede gezien de grote hoeveelheid verschillende verkeersdeelnemers en specifieke zaken betreffende de infrastructuur.
Specifiek
In de afgelopen zeven jaar voerde Mercedes 5100 tests uit in alle werelddelen om rijdersassistentiesystemen uit te proberen onder specifieke omstandigheden. In totaal zijn erop 9,5 miljoen testkilometers in Europa, Amerika, China, Australië en Zuid-Afrika 1,2 miljoen metingen verricht.
Cruciaal
China is de grootste automarkt ter wereld. Mercedes heeft in Beijing een eigen ontwikkelingscentrum die een integraal en cruciaal onderdeel vormt van het globale R&D netwerk voor al meer dan tien jaar. Dit centrum heeft een groeiend aantal medewerkers, op dit moment maar liefst 850.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review