AutoVandaag in de Tulpenrally; de eerste twee dagen

Maandagochtend startte het-AutoVandaag team in de Tulpenrally vanaf de Tegernsee in Zuid-Duitsland. Er valt enorm veel regen. Zoveel dat Ruben en Quinten de voorruitrubber moeten afplakken in de hoeken omdat een sierlijst niet goed zit. Ze maken water! De hele dag van tien uur rijden blijft het onophoudelijk regenen! Droog hielden ze het in de auto niet, want er sijpelde toch water naar binnen.

Quinten: "In de regelmatigheidsetappe in de eerste ochtend rijden we een berg op. Het is steil en er zit een kleine instinker op de route. Team AutoVandaag is nog niet helemaal wakker. Dat betekent een slechte eerste prestatie met een aardige hoeveelheid strafpunten."

Dagwinnaar?

"In de middagetappe rijden we zelfs een stukje de verkeerde route en missen we vijf controleletters. De uitzetters Jan en Erwin Berkhof hebben ons rustig laten beginnen maar als je niet al een andere soortgelijke rally hebt gereden dan zit je er minder lekker in. Het resultaat na de eerste dag is een 65ste plaats en de tweede dag een 21 ste plek op het moment van schrijven. Als we deze lijn aanhouden kunnen we misschien nog dagwinnaar worden! Of de teamprijs!"

Strafpunten

Ruben: "Op de twee dagen halen we alle letters in de ochtend binnen. In het routeboek staat blijkbaar een uitleg over de verschillende snelheden tijdens de regelmatigheidsproef. Die hebben we over het hoofd gezien dus alles perfect op één gemiddelde snelheid gereden. Helaas dus wat strafpunten daarvoor gekregen."

Controleposten

"Het intekenen van de kortste route op kaarten uit 1970 ging eigenlijk vrij soepel. Er zaten slechts een paar kleine geintjes en instinkers in. Wanneer er in een bepaald gebied bijvoorbeeld plekken zijn waar geen letters of controleposten staan, dan staat er een cirkel om dat gebied op de kaart. Wanneer je zo'n cirkel ziet weet je dus zeker dat je daar doorheen moet, waarom staat hij er anders. Dit keer hebben ze echter ook fopcirkels geplaatst waardoor je bij het intekenen snel in de fout gaat."

Bergpassen

Ruben en Quinten rijden door prachtige gebieden in Duitsland en Frankrijk. Vooral de lagere berggebrieden in Zuid-Duitsland zijn betovered met mooie bergpassen, smalle weggetjes en watervallen. Ze komen ook veel oude houtzagerijen en wijnvelden tegen. Prachtig!

Bochten

Quiten: "We rijden vrijwel de gehele ochtend samen met een donkerrode Ford Mustang en hadden, zo bleek later bij de uitslag, vrijwel hetzelfde aantal strafpunten. Altijd leuk om een tijdje mee op te rijden, maar voor de navigator is het het leukst om alleen te rijden. Dan wordt je niet afgeleid en moet je echt alle bochten en afstanden zelf meten. Als je in een colonne rijdt verslapt de aandacht en mis je de kans op het maken van een verschil in het klassement."

Sterke positie

Gisterenmiddag wordt er nog net iets meer van de mannen gevraagd, maar ook dit traject wordt vrijwel foutloos gereden. Alleen de letter Q werd gemist, maar die had navigator Quinten van Solt natuurlijk al.
Uiteindelijk wordt het in Frankrijk een beetje verwarrend op een circuit. De stopwatch telt per ongeluk twee rondes mee waardoor de mannen in de war raken en niet vier maar vijf rondjes in dezelfde tijd rijden. Helaas daarvoor de maximale strafpunten. Al met al een hele mooie dag, rijdend door fantastische gebieden en voor het eerste jaar in de sportklasse een sterke positie in het dagklassement.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.