De facelift voor de Porsche 911 heeft nu ook zijn weg gevonden naar de GT3. Ondanks dat de 500 pk sterke 4.0-liter zescilindermotor bijna ongewijzigd uit de GT3 Cup-raceauto komt, is de vernieuwde GT3 nog beter geschikt voor zowel de straat als het circuit. In slechts 3,4 seconden is de 0-100-sprint achter de rug en de auto knalt door tot 318 km/h.
Nu ook met handbak
Het grootste nieuws is te vinden bij de leverbare transmissies. Naast de bekende zeventrapsautomaat, kan men nu ook kiezen voor een handgeschakelde zesbak. Dat is voor het eerst bij een GT3. De automaat blijft hierbij de standaard geleverde transmissie. De handgeschakelde bereikt met een tijd van 3,9 seconden iets later de 100 km/h, maar de topsnelheid is met 320 km/h wel iets hoger dan die van de automatisch geschakelde versie.
Meesturende achteras
Het onderstel van de GT3 is nieuw ontworpen, waarbij achterasbesturing werd toegevoegd. Afhankelijk van de snelheid stuurt deze mee of tegen. Verder is het onderstel afgestemd op circuitgebruik. Daarbij is getest op dezelfde circuits waar Porsche de racemodellen ontwikkeld. Ten opzichte van het vorige model is de aerodynamica van de GT3 iets verbeterd.
Standaard met app
In het interieur is het GT-sportstuur uit de 918 Spyder te vinden. Naar keuze zit je in sport- of kuipstoelen. Het infotainment bestaat bij de GT3 standaard uit het Porsche Communication Management-systeem, met navigatie en actuele verkeersinformatie. De Connect Plus-module is eveneens standaard. Je smartphone krijgt er ook extra standaarduitrusting bij in de vorm van de Track Precision App waarmee de rijgegevens te analyseren zijn.
Nu bestellen
De vernieuwde Porsche 911 GT3 is per direct te bestellen. Naar verwachting krijg je je auto dan in juni geleverd. De vanafprijs is 228.300 euro. Liever zelf schakelen? Dan ben je met 229.250 euro ietsje meer kwijt.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review