Door het toepassen van waterstof is er geen uitstoot van CO2 en fijnstof en zijn het vrijwel geluidloze bussen. Het project is zeer succesvol verlopen. In totaal is met de drie bussen - ontwikkeld door Mercedes-Benz/EvoBus - ruim 270.000 kilometer gereden. Qua inzet was de betrouwbaarheid van de bussen gelijk aan die van dieselbussen.
De inzet van de bussen maakte onderdeel uit van het Europese project CUTE (Clean Urban Transport for Europe) en kreeg in maart 2006 een vervolg binnen het project HyFLEET:CUTE. Met dit project is duidelijk geworden dat brandstofcelbussen rijdend op waterstof een volwaardig alternatief zijn voor dieselbussen. Naar verwachting krijgt het project binnen afzienbare termijn een vervolg. Daarvoor zal een volgende generatie brandstofcel worden ontwikkeld waarbij naast het verbeteren van technische aspecten ook de commerciële inzetbaarheid van de bussen centraal staat.
De inzet van de drie brandstofcelbussen was ook onderdeel van een wereldwijd project waarbij in totaal 36 bussen in tien Europese steden en in Australië en China hebben gereden. Doel van het project was om gegevens te verzamelen om brandstofcelbussen op de lange termijn commercieel inzetbaar te maken. Daarbij zijn gegevens verzameld voor de verdere ontwikkeling van een prototype brandstofcel voor een hybride voertuig waarbij energie die vrijkomt tijdens het remmen wordt teruggevoerd naar de bus. Verder is gekeken naar verbetering van de waterstofproductie en verbetering van de waterstoftankinstallaties.