En niet alleen het circuit, want ook op de openbare weg zou de Track Edition merkbaar sneller moeten zijn dan de ‘standaard’ GT-R. De GT-R Track Edition is de snelste uitvoering na de GT-R Nismo. Om de prestaties te verbeteren ten opzichte van de ‘standaard’ GT-R is op technisch vlak vooral de ophanging aangepast. Die bestaat nu uit Bilstein Damptronic-ophanging met race-afstelling. Datzelfde geldt voor de algemene onderstelafstelling, met een nieuwe stabilisatorstang.
Herkenbaar
In visueel opzicht herken je de Track Edition aan de bredere voorbumper, een koolstofvezel achterspoiler en de speciaal voor de Track Edition gemaakte Nismo Racing Black-velgen. In het interieur vind je zwart-rode Recaro-stoeltjes en een van koolstofvezel gemaakte Track Edition-badge op het dashboard. Optioneel zijn ook de achterklep en kuipstoeltjes in koolstofvezel uit te voeren.
5 pk meer
Ook niet onbelangrijk is wat er zich onder de kap afspeelt. Daar vind je een met de hand gebouwde 3.8-liter V6 die 570 pk oplevert. Dat is fractioneel meer dan de standaardmotor van de GT-R. Voorop de motor is te lezen wie hem in elkaar schroefde. Qua infotainment is alles zoals bij de gefacelifte ‘standaard’ 2017 GT-R. Dat betekent een 8-inch touchscreen met NissanConnect en een Bose audio-installatie.
De Track Edition is aanstaande november leverbaar en kost dan 176.900 euro, exact 15.000 euro meer dan de standaard GT-R. Maar ook daar willen we wel voor tekenen...
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review