Sneller
De nieuwe Panamera is nog maar net geïntroduceerd of de plug-in hybride variant dient zich al aan. Deze keer heet hij geen S E-Hybrid maar 4 E-Hybrid, vanwege de standaard vierwielaandrijving waarover de auto beschikt. Porsche ziet er alle reden toe nu de tweede generatie nog sterker en sneller is. Opvallend: de elektromotor helpt nu altijd mee om de prestaties te verhogen; voorheen moest je het gaspedaal voor minimaal 80% intrappen. Ook nieuw: de achttrapsautomaat van weleer is vervangen door de achttraps PDK-automaat met dubbele koppeling. Lekker sportief.
4.6 seconden
Aan de basis staat een 2.9 V6 bi-turbo met 330 pk en een 136 pk sterke elektromotor uit de 918 Spyder. Met 462 pk en 700 Nm in totaal – iets meer dan de Panamera 4S - jaagt de Panamera zich in 4.6 seconden naar 100 km/u, terwijl de topsnelheid 278 km/u bedraagt. Volledig elektrisch kan de 4 E-Hybrid 50 kilometer rijden bij maximaal 140 km/u. Het accupakket is groter maar niet zwaarder dan de voorgaande generatie. De laadtijd varieert van 3.6 tot 5.8 uur.
Sport Chrono standaard
Porsche monteert standaard luchtvering om de plug-in hybride zowel comfortabel als stabiel te houden in alle omstandigheden, maar reken uiteraard op vele opties die de vierdeurcoupé verder op smaak brengen. Bijleggen voor het Sport Chrono Package is niet nodig, want dat wordt ook affabriek geleverd.
April 2017
De Panamera 4 E-Hybrid is nu te bestellen bij de Nederlandse Porsche Centra voor prijzen vanaf 114.700 euro, waarna de eerste exemplaren in april 2017 de dealers uit rollen. Saillant: de nieuwe plug-in hybride is wederom 'de voordeligste' uitvoering in het gamma want de Panamera 4S kost minimaal 133.800 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review