Om met de deur in huis te vallen: de vernieuwde Amarok kan mee vanaf 25.000 euro (ex. BTW en BPM). Dan heb je de Trendline met 163 pk. De duurste versie is de 224 pk sterke Highline die voor 37.050 euro in de showroom staat. Leaseprijzen worden nog niet vermeld.
Standaard V6
Onder de kap geen gedownsizede viercilinder zoals voorheen, maar standaard een V6. De 3.0 V6 TDI is leverbaar met 163, 204 of 224 pk. Dat levert een trekkracht op van 450 tot 550 Nm en mocht je dan toch nog vermogen te kort komen, dan zorgt een overboostfunctie voor een tijdelijke extra 20 pk. Die functie is er alleen op de sterkste variant. De aandrijving gaat naar de achterwielen, alle vier de wielen of via een tussenvorm waarbij vierwielaandrijving optioneel is in te schakelen. In de sterkste uitvoering mag de Amarok maximaal 3,5 ton trekken. Serious business dus.
BPM-vrij
De Amarok is ook na de facelift in meerdere carrosserievarianten te bestellen, waarbij de tweedeursversie is komen te vervallen. Goed nieuws is dat de grootste uitvoering, met dubbele vierpersoonscabine en verlengde wielbasis BPM-vrij is. Optioneel is die BPM-vrije versie nog extra te verlengen tot 650 mm extra lengte in totaal.
Nieuw interieur
Aan de buitenkant heeft de facelift niet voor schokkende veranderingen gezorgd, maar binnenin is een nieuw dashboard te vinden. Dat dashboard hoef je haast niet aan te raken, want de meeste functies zijn via het stuur te bedienen. De radio en het multifunctionele beeldscherm bedien je via je stuur en schakelen met de automaat gaat via de paddles daarachter. Optioneel zijn onder de naam ergoComfort extra comfortabele voorstoelen te bestellen.
Technologie
Ook op technologisch vlak brengt de facelift wijzigingen met zich mee. Dat zijn onder andere een parkeerassistent met achteruitrijcamera en een nieuw infotainment- en navigatiesysteem. De Amarok is uitgerust met een DAB+ radiosysteem en online diensten. Ook is er onder de naam Mijn Volkswagen Bedrijfswagens een app leverbaar die zowel de bestuurder als de wagenparkbeheerder meer inzicht geeft in zijn auto(‘s).
De standaarduitrusting is ook iets uitgebreid. Zo heeft de Amarok nu standaard Multi-Collision Brake, cruise control, offroad-ABS, hulp voor op hellingen, een start-stopsysteem en snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging.
Wanneer bestellen?
De gefacelifte Amarok is per direct te bestellen. Als je daarbij een achttrapsautomaat aanvinkt, kun je je Amarok in het laatste kwartaal van dit jaar bij de dealer ophalen. Wil je liever zelf schakelen, dan moet je wachten tot ‘medio 2017’.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review