Hyundai IONIQ hybride superscherp geprijsd

Hyundai is klaar voor de introductie van de IONIQ. Als eerste is de hybrideversie aan de beurt en die kost slechts 21.995 euro. Vanaf september staat hij in de showroom, een maand later gevolgd door de volledig elektrische variant.

We noemen inderdaad ‘slechts’ 21.995 euro, want de Koreanen zetten de aanval in op het C-segment. Voor dit bedrag beschik je over een auto met vijf zitplaatsen, een zestrapsautomaat, adaptieve cruise control en hybridetechniek. Ondanks dat de IONIQ iets korter is dan de nieuwe Prius, is die duurdere Japanner zeker een directe concurrent. Hyundai kan gezien de prijs ook aan de haal met segmentgenoten voorzien van een zuinige benzine- of dieselmotor.

141 pk

Hyundai voorziet de IONIQ hybride van een 1.6 liter benzinemotor (105 pk) en een elektromotor, samen goed voor 141 pk. Gecombineerd met een zestrapsautomaat met dubbele koppeling sprint de IONIQ in 10.8 seconden naar 100 km/u, terwijl de topsnelheid 185 km/u bedraagt. Het theoretische verbruik komt op 3.4l/100km en 79 g/km CO2 maar reken in de praktijk op een verbruik van circa 5.0l/100km.

IONIQ Electric

De IONIQ Electric is in oktober startklaar en mag de showroom uit met 120 pk, een acceleratietijd van slechts 9.9 seconden en een topsnelheid van 165 km/u. Binnenkort weten we dat deze variant – met een actieradius van 280 kilometer – moet gaan kosten. Wij gokken op circa 34 mille, met 4% bijtelling voor de zakelijke rijder. 

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.