Geen 2.0 TDI maar 3.0 TDI voor vernieuwde Amarok

Downsizen is aan de vernieuwde Amarok niet besteed. Het faceliftmodel verruilt zijn 2.0 TDI voor een 3.0 TDI in drie vermogensvarianten. Toch is de nieuwe zescilinder net zo zuinig als zijn voorganger.

3.0 TDI

Volkswagen wil met de vernieuwde Amarok de concurrentie op zijn plaats zetten in allerlei opzichten, ook op het gebied van motorkracht. Met de nieuwe diesel is er weer een zescilinder in het segment van de pick-ups beschikbaar, terwijl de 3.0 TDI niet meer dorst heeft dan zijn voorganger, de 2.0 TDI. De nieuwe kracht wordt leverbaar met 163 pk, 204 pk of 224 pk, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of achttrapsautomaat.

3 aandrijfvarianten

Afhankelijk van het motorvermogen zijn drie verschillende aandrijfvarianten beschikbaar: de traditionele achterwielaandrijving en de 4MOTION-vierwielaandrijving. De 4MOTION modellen met handgeschakelde versnellingsbak hebben achterwielaandrijving met een inschakelbare aandrijving op de vooras. De 4MOTION modellen met automaat hebben permanente vierwielaandrijving en een Torsen-differentieel.

Nieuw gezicht

Met de motorupgrade gaat ook grotere remmerij en Servotronic-besturing gepaard. Zoals het een facelift verder betaamt kan de Amarok ook op optische aanpassingen rekenen; een nieuw gezicht, het vernieuwde dashboard en andere stoelen tillen de pick-up naar een hoger plan. En dat is geen overbodige luxe nu Nissan, Renault en ook Mercedes met een nieuwe pick-up op de markt komen of zijn gekomen.

Prijzen

De Nederlandse prijzen en specificaties worden later dit jaar bekend gemaakt. De nieuwe Volkswagen Amarok arriveert in het vierde kwartaal van 2016 in Nederland.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.