Met 435 pk en 900 Nm is de Audi AQ7 een geweldige dieselbeul. Al dit geweld komt extra snel uit de startblokken dankzij quattro vierwielaandrijving en de hulp van een elektrisch aangedreven compressor voor de twee turbo’s. De 4.0 TDI helpt de Q7 in slechts 4.8 seconden naar 100 km/u en brengt hem vervolgens naar 250 km/u, waar de begrenzer ingrijpt. Sneller dan de Porsche Cayenne S diesel, die ook een V8 heeft.
48V accu
De Audi SQ7 heeft naast de elektrisch aangedreven compressor nog een primeur: een 48V accu. Het 48V-boordnet gaan we op veel nieuwe Audi’s van de toekomst zien. In de SQ7 voedt hij de compressor en maakt hij (de optionele!) actieve rolstabilisatie mogelijk. In andere toekomstige modellen kan Audi er mild hybride systemen mee toepassen. Zo worden nieuwe Audi’s nog sneller en zuiniger.
Sportieve opties
Als sportief topmodel van de Q7-modellen is de SQ7 herkenbaar aan zijn Tiptronic-automaat, een sperdifferentieel en adaptieve sportluchtvering maar optioneel is ook een sportdifferentieel, vierwielbesturing, koolstofvezel remschijven en de genoemde rolstabilisatie beschikbaar. Zo is de SQ7 pas echt op en top dynamisch.
Design selection sport
Optisch voorziet Audi de krachtige mastodont van 20 inch wielen, met 21 inch en 22 inch sets op de optielijst. Hij maakt verder het verschil met de reguliere modellen in de vorm van S-elementen zoals de specifieke grille (in grijs of zwart), specifieke bumpers, luchtinlaten, buitenspiegelhuizen en vier rechthoekige uitlaatpijpen. Audi laat je de SQ7 verder op smaak brengen met het design selection sport pakket. Het interieur heeft standaard sportstoelen (sportstoelen plus optioneel), een afgeplat stuur en grijze wijzernaalden.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review