De XC90 T6 was in andere landen vanaf de introductie al leverbaar, maar gezien de fiscaliteit van Nederland had die motorisatie in ons land weinig toegevoegde waarde. Volvo denkt daar nu anders over, al blijft de XC90 T6 AWD een stuk duurder (84.995 euro) dan de T8 Twin Engine plug-in hybride (78.495 euro). Onder de motorkap vinden we de 320 pk sterke 2.0 liter turbo- en compressormotor uit de T8, maar dan zonder elektrokracht. Daarmee sleurt de XC90 zich in 6.5 seconden naar 100 km/u en moet 230 km/u topsnelheid (begrensd) mogelijk zijn.
PowerPulse
Vanaf modeljaar 2017 krijgt de XC90 D5 ook de beschikking over PowerPulse-techniek. Zonder dat de topsnelheid of 0-100 acceleratie beïnvloed wordt, is de dieselmotor – die zijn primeur beleefde in de S90 - iets sterker (235 pk/480 Nm) maar ook fractioneel zuiniger. De CO2-uitstoot komt nu uit op 149 g/km.
Standaard IntelliSafe Assist
Alle XC90’s gaan er vanaf nu op vooruit in standaarduitrusting. Elk exemplaar wordt in Nederland geleverd IntelliSafe Assist met Adaptive Cruise Control, Pilot Assist en LED-verlichting. De versies Inscription en R-Design zijn net als voorheen uitgerust met Active High Beam (permanent adaptief grootlicht), adaptieve bochtverlichting en een koplampreinigingsinstallatie. Als onderdeel van City Safety zijn Large Animal Detection en Run Off-Road Mitigation nu ook standaard. Volvo kiest voor maximale veiligheid!
Prijzen
De nieuwe prijzen liggen iets hoger en zijn als volgt:
XC90 D4 FWD 69.495 euro
XC90 D5 AWD 75.495 euro
XC90 T5 AWD 72.495 euro
XC90 T6 AWD 84.995 euro
XC90 T8 AWD 78.495 euro
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review