Een sportieve koets, achterwielaandrijving en een achter de vooras geplaatste motor zijn drie perfecte ingrediënten voor het DNA van de Opel GT Concept. Anno 2016 pakken de Duitsers innovatief uit en is het geen V8, maar een tot 145 pk en 205 Nm opgestookte 1.0 liter Turbo die voor de aandrijving zorgt.
1000 kg
Presenteert Opel daarmee een schaap in wolfskleren? Dat valt wel mee, want het studiemodel weegt nog geen 1000 kg. Het resultaat is een topsnelheid van 215 km/u, terwijl 100 km/u aantikken nog geen acht tellen duurt. Het mechanische sperdifferentieel zorgt voor maximale grip.
Toekomst
Zoals het een studiemodel betaamt heeft de sportieve atleet van Opel nog karaktertrekjes die niet bij het productiemodel horen (zo missen we buitenspiegels, ruitenwissers en deurgrepen) maar toch moeten we de Opel GT Concept heel serieus nemen. Deze auto geeft richting aan de toekomst van Opel, zowel als het om het modelgamma gaat, als om design.
Wegklappende portieren
De centraal geplaatste uitlaat en rode wielen verwijzen tegelijkertijd naar het (motorfiets)verleden van Opel. Ook heel bijzonder zijn de portieren die gedeeltelijk in de wielkast verdwijnen. Zo kunnen ook lange mensen in krappe parkeervakken makkelijk in- en uitstappen. Natuurlijkt heeft Opels trots ook LED-matrix koplampen, de nieuwste vorm van adaptieve verlichting dat zijn debuut maakte in de Opel Astra, maar in de Opel GT Concept nog beter werkt.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review