Net als de BMW 740i heeft de 740e plug-in hybride exact 326 pk. De stekkerversie van het vlaggenschip heeft echter geen 3.0 liter zescilinder maar een 2.0 liter viercilinder, die samenwerkt met een elektromotor. Gezamenlijk komt het duo tot 326 pk en 500 Nm, gekoppeld aan een achttrapsautomaat. Daarmee haalt de plug-in hybride net als de 740i op benzine in 5.6 seconden de 100 km/u-grens.
Drie varianten
In tegenstelling tot zijn grote concurrent, de Mercedes S500e, levert BMW drie varianten; de 740e met standaard wielbasis, de 740Le met lange wielbasis en de 740Le xDrive, voorzien van permanente vierwielaandrijving. Die laatste is voor Nederland minder interessant omdat hij met 53 g/km CO2 in aanmerking komt voor 21% bijtelling. De 740e en 740Le hebben de eer om met 49g/km in het rijtje van 15% bijtelling modellen te staan. En dat is uniek in het segment.
40 km elektrisch rijden
BMW heeft die lage uitstoot niet alleen bereikt door het toepassen van een viercilinder, het 9.2 kWh accupakket biedt relatief veel elektrische actieradius: 40km, bij een maximale snelheid van 140 km/u. De accu is op te laden via het 220V-stopcontact, een publieke laadpaal of een BMW Wallbox en dat duurt drie tot vier uur.
420 liter bagageruimte
De enige concessie die BMW doet met de 740e is het schipperen met bagageruimte. De plug-in hybride variant komt niet verder dan 420 liter terwijl de 740i en andere varianten maximaal 515 liter te bieden hebben. BMW prijst de BMW 740e vanaf 93.500 euro, de 740Le xDrive is tien mille duurder en de 740Le zit er met een prijs van 98.500 euro mooi tussenin.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review