En het grootste particuliere merk van Nederland is….

Renault! Met dank aan de Clio, Captur, de introductie van de Kadjar en Espace wist Renault vorig jaar 15% meer auto’s te verkopen. De Clio kon zowel particuliere als zakelijke klanten trekken terwijl de Captur vooral door particulieren werd aangeschaft.

Het was even slikken voor Renault toen de vorige generatie Mégane buiten de bijtellingsboot viel. De zakelijke verkopen zakten fors in maar toen was daar de nieuwe Renault Captur, die particulier Nederland wist te veroveren met zijn design en scherpe prijs.

Cijfers

De particuliere clientèle van Renault is dermate sterk dat het Franse merk in 2015 het grootste particuliere merk is gebleken. Ondertussen kon de Clio zowel zakelijke als niet-zakelijke rijders in grote getalen (17.000 stuks) naar zich trekken. Van de Twingo reden ruim 5000 exemplaren de dealers uit. De nieuwe Kadjar (1250 stuks), Espace (560 stuks) kwamen op hun manier op stoom, waarna de aankomende Mégane en Talisman vanaf dit voorjaar de showroom betreden.

Dacia

Zustermerk Dacia bleef in 2015 zonder de introductie van nieuwe modellen nagenoeg op hetzelfde peil in vergelijking met 2014. Voor dit jaar biedt Dacia nieuwe LPG-modellen en voor het eerst uitvoeringen met semi-automaat aan.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.