Volvo XC90 overtreft verwachtingen

De decembermaand is voor Volvo niet om achterover te leunen. Terwijl vele V40, V60 en XC90 modellen nog moeten worden afgeleverd, overtreft die laatste alle verwachtingen. Zowel in Nederland als wereldwijd blijkt het luxepaard een succes.

Met ruim 24.000 verkochte Volvo’s in Nederland wordt 2015 een recordjaar voor de Zweden. Het marktaandeel lag in 2013 hoger dan nu (5.8% versus 5.5%), maar alsnog kan Volvo zich het grootste premiummerk in ons land noemen.

57.000 orders

Ook wereldwijd ligt de lat weer hoger met 500.000 verkochte auto’s. De XC90 heeft al 57.000 orders op zijn naam staan, waarmee de prognose van 2015 a 50.000 stuks al is overschreden. Driekwart van de klanten kiest voor de meest luxe Inscription-uitvoering.

Car of the Year 2016

Nederland wordt in 2015 ruim 2500 XC90’s rijk, waarvan het merendeel de T8-uitvoering betreft. In 2016 komt het luxepaard in aanmerking voor 15% bijtelling en blijft het fiscale voordeel op die auto groot. Ondertussen wint de XC90 steeds meer verkiezingen en maakt Volvo kans op de titel Car of the Year in 2016

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.