Besturing en onderstel aangepast
De Q50 maakte zijn debuut met Direct Adaptive Steering maar daar was niet iedereen tevreden over. Infiniti heeft de adaptieve besturing verbeterd zodat het meer gevoel en feedback geeft. Ook hebben de Japanners nu adaptieve demping voor de Q50 in de aanbieding. Samen met de Drive Mode Selector kun je nu nog beter zelf het karakter van de Q50 bepalen. Nieuw voor het 2016 is daarbij de Sport+ modus. Los van deze innovaties mag ook het onderstel rekenen op nieuwe afstelling van dempers, dempers en het formaat stabilisatorstang.
Nieuwe bi-turbo 3.0 V6
Met dank aan de Infiniti-techneuten wordt de Infiniti Q50 voor het eerst leverbaar met de 3.0 V6 turbomotor, ter vervanging van de 3.7 V6. In de Q50 schopt de zescilinder het tot 405 pk/475 Nm en dat is behoorlijk krachtig voor een drieliter. Ze troeven alliantiepartner Mercedes-Benz af die zelf een 3.0 V6 met 367 pk in huis heeft. In afwachting van de Q50 Eau Rouge is dit de nieuwe topversie.
Andere motoren
Naast de nieuwe VR-zescilinder vindt ook de 2.0 liter turbobenzinemotor (211 pk) van Mercedes-Benz zijn weg naar de Q50. Als vanouds blijft de 2.2d (170pk) in de vaart. De Q50 maakt wederom gebruik van een elektromotor in combinatie met de 3.5 V6 liter Nissan-motor. In alle gevallen zorgt een 7-traps automaat voor de overbrenging, al is de diesel ook met een handbak leverbaar. Medio 2016 weten we meer over het Nederlandse gamma en de prijzen.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review