Gewone Alfa Romeo Giulia met 135 pk tot 340 pk (update!)

Op de IAA Frankfurt pakt Alfa Romeo groots uit met de nieuwe Giulia QV, maar over het ‘gewone’ motorpalet hult het merk zich in stilzwijgen. Vandaag doen we alvast een schot voor de boeg. Update: de nieuwe motoren op een rij.

Als we de geluiden in de wandelgangen mogen geloven staan om te beginnen nieuwe vier- en zescilinders te trappelen om in de Giulia aan het werk te gaan. Aan de basis ligt een 2.0 liter turbomotor met 180 pk, gevolgd door een 250 pk versie van die motor. Zelfs een 330 pk variant ligt in het verschiet, meldt Automotive News.

Diesel-QV

Voor dieselaars vertrouwt Alfa op de 2.2 liter MultiJet die recent bij Jeep intrede deed. Voor de Giulia komt die viercilinderdiesel er met 135 pk, 180 pk of 210 pk. De echte kracht komt van een zescilinder, dus zet je klaar voor de 3.0 V6 biturbodiesel met 340 pk, uitsluitend leverbaar als Quadrifoglio Verde. Oef!

We verwachten rond de Autosalon van Geneve - in het voorjaar van 2016 - alle details rondom de bread-and-butter uitvoeringen van de Giulia op tafel.

UPDATE:

OP basis van gelekte informatie medlt AutoEdizione een iets gewijzigd motorengamma voor de nieuwe Giulia. De Giulia trapt af met de 2.2 liter MultiJet diesel, goed voor 150, 180 of 210 pk. De meest krachtige versie is vierwielaandgedreven. Aan de benzinekant blijft de komst van de 2.9T V6 uit de QV zeker, die dan 490 pk of 500 pk levert. Hoewel voor de hand zou liggen dat de 1750TBi motor dienst zou doen als 'instapper', blijkt voorlopig een nieuwe 2.0 liter turbomotor (afkomstig van Jeep) de dienst uit te maken. Die viercilinder levert 200, 250 of 280 pk, waarvan de 250 pk-variant over vierwielaandrijving beschikt.

Het blijft nog wel gissen welke motoren onze kant of komen. 

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.