Eerder dit jaar konden we al een deel van de facelift op een rij zetten. Vandaag somt Porsche de opfrisser even op; de 911 krijgt nieuwe deurgrepen, een motorkap met verticale spijlen, nieuwe achterlichten met vierpunts remlichten en vierpunts dagrijverlichting. Binnenin zien we een op de 918 Spyder geinspireerd sportstuur, dat optioneel ook nog te wisselen is voor een iets kleinere GT-versie. De motorafdekking heeft voortaan verticale spijlen om lucht te bieden aan de turbomotoren.
Turbokrachten
De Carrera krijgt nu een 3.0 liter turbo boxer zescilindermotor met 370 pk en 450 Nm. In de S-versie stijgt dat vermogen naar 420 pk en 500 Nm, eveneens tussen 1700 en 5000 toeren. Die extra paarden komen op het conto van andere turbo’s, een gewijzigde uitlaat en aangepaste motorsoftware. Nog altijd bedraagt het maximumtoerental 7500 tpm, zodat rijplezier met de flat-six sound van Porsche in ere blijft. De 911 Carrera Coupé sprint met PDK al in 4.2 seconden naar 100 en haalt 295 km/u. De nieuwe S-versie zit al op 3.9 sec en stopt pas bij 308…
Sport Response knop
Porsche claimt ook dat een rondje op de Nürburgring in de 911 nu tien seconden sneller verloopt. De Duitsers hebben hiervoor – naast het introduceren van nieuwe motoren – serieus huiswerk verricht. Zo verlaagt het PASM onderstel de rijhoogte met 10 mm en krijgt de Carrera S niet alleen meer vermogen maar ook actieve achterasbesturing. Uitvoeringen met de PDK-transmissie hebben de Sport Response modus waarin de aandrijflijn gedurende 20 seconden extra op scherp staat, bijvoorbeeld om nog sneller in te halen. Het Sport Chrono Pakket laat naast de Normal, Sport en Sport Plus modus ook nog een individuele instellingen toe (Individual). Voor het nemen van drempels is er een knop in het leven geroepen dat de voorzijde met vier centimeter verhoogt.
Online navigatie
Niet onbelangrijk voor onderweg is verder het nieuwe infotainmentsysteem met online navigatie en bediening via handbewegingen op het touchscreen. Het PCM – want zo heet het eigenlijk – ondersteunt ook Apple CarPlay, Google Earth en Google Streetview en werkt met een opbergbox in de armsteun waarin het signaal van de smartphone is versterkt en de accu wordt opgeladen.
Eind dit jaar barst het feest los en wordt de nieuwe 911 in de showroom gereden. Prijzen zijn nog niet bekend.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review