Anno 2015 is Peugeot het enige merk dat zowel keuken- en tafel-gerei als auto’s, fietsen en scooters verkoopt. Na de eerste Peugeot graanmolen in 1810, de eerste koffiemolen van het merk in 1840 en de befaamde pepermolen in 1874 kwam het eerste Peugeot-vervoermiddel in 1882 op de markt. Anno 2015 is het de Peugeot Foodtruck waarmee de Fransen gastronomie en innovatie op zes wielen vieren.
Open keuken
Peugeot heeft de Foodtruck hem ontwikkeld voor de stad, waarbij de korte overbouw voor goede wendbaarheid zorgt, terwijl de wielbasis groot genoeg is voor veel laadruimte. Eenmaal ter plaatse kan de Foodtruck worden uitgeklapt waardoor het voertuig twee keer zo breed wordt. Voor de sfeer en contact met klanten is de Foodtruck met open keuken ingericht, inclusief koelkast en espressomachine.
40 speakers
Le Bistrot bevat verder een eet- en cafégedeelte met dertig statafels, parasols en ruimte voor een DJ. Bijzonder is de aanwezigheid van een 46 inch scherm en 40 speakers. Afval wordt in de Foodtruck opgeslagen en gerecycled zodat de plaats waar de foodtruck is geparkeerd in dezelfde staat wordt achtergelaten als voor de komst van de bistro.
Presentatie
Na de presentatie van de Foodtruck tijdens de Milan Design Week rijdt de culinaire Peugeot enkele kilometers door de stad om gedurende de 6 maanden van de Expo Milano 2015 bij het Franse paviljoen zijn positie in te nemen. Productieplannen zijn niet bekend, maar waar een wil is..